Siemanko siemanko uniwarowe świry.
Delikatnie się pozmieniało w obrażeniach jednostek.
Wersja krótka:
- wygląda na to, że obrażenia skrajne (mało prawdopodobne) są 'ścięte' niemal do zera, co daje nieco mniej losową rozgrywkę.
- (a te obrażenia 'najprzeciętniejsze' są stosunkowo bardziej prawdopodobne)
- można sobie to ładnie zobaczyć na wykresiku kalkulatora do uniwar autorstwa porphyra, bo już zaktualizował, o, proszę bardzo:
https://unicalc.github.io/web/
Wersja dla inżynierów Spacex:
Formuła obrażeń wygląda tak:
1) wyliczanie prawdopodobieństwa:
p = 50 + 5 * [ (siła ataku + bonus terenowy atakującego + gangup bonus) - (1-przebicie obrony atakującego)(siła obrony tego złego + bonus terenowy tego złego) ]
wychodzi nam prawdopodobieństwo od 0 do 100
2) tutaj jest zmana, o. Teraz mnożymy liczbę żyć naszej jednostki razy 12, wcześniej razy 6.
3) generuje się ciąg liczb od 0 do 99, ilość liczb jak w pkt 2.
4) kiedy p jest większe niż generowana liczba, jest uderzenie.
5) Liczbę uderzeń dzielimy przez 12.
6) zaokrąglamy do liczby całkowitej i voila, tyle zadajemy.
Nie jestem bardzo biegły z tych rzeczy, mimo że wydają się dość proste, ale jeśli coś popieprzyłem to dam znać.
|